Loka bjuder på klassisk vintersmak i form av– pepparkaka!

Loka öppnar återigen dörren till en magisk smakvärld där allt är möjligt. Förra årets vintersmak, Loka Äpple & Kanel, följs i år upp av den kanske mest klassiska vintersmaken av dem alla; pepparkaka.

– Det har alltid funnits en klar och tydlig uppfattning om vilka smaker som funkar och inte funkar inom dryck – vilket Loka väljer att utmana för att erbjuda sina fans något alldeles extra. Vi påbörjade ett gränslöst letande efter dofter och smaker förknippade med vintersäsongen, vilket senare resulterade i Loka Pepparkaka säger Stefan Santos, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups Bryggeri.

Om Loka
Vattnet från Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen. Människor har vallfärdat till hälsokällan i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturligta aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Den nya vintersmaken pepparkaka lanseras inom service- och dagligvaruhandel på 50 cl samt 150 cl å-petflaskor. Den kommer enbart att finnas till försäljning under vintersäsongen. Cirkapris i dagligvaruhandeln kommer att vara 10 kr för 50 cl samt 11 kr för 150 cl. I servicehandeln kommer priserna vara ca 18 kr för 50 cl samt 24 kr för 150 cl.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Santos, marknadschef alkoholfritt, 0761-16 79 50, stefan.santos@spendrups.se
Annika Molander, informationsdirektör, 0733-55 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 850 medarbetare och omsätter ca 3,0 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se