Modernt och fräscht när Briska lanserar ny päroncider med smak av vanilj

Briska päroncider med smak av vanilj är ytterligare ett resultat av det nära samarbetet mellan Kiviks Musteri på Österlen och Spendrups Bryggeri. Med en återhållen sötma och högre juicehalt än många andra svenska ciderdrycker, är Briska att betrakta som en uppstickare i det svenska cidersortimentet.

– Vanilj och päron är två smaker som harmonierar och gifter sig med varandra, säger Lena Ericsson, marknadschef för cider på Spendrups. Med sin höga juicehalt och återhållna sötma bjuder den på en frisk och fräsch smakupplevelse. Jag brukar servera den i ett glas fyllt med is – då kommer den allra bäst till sin rätt!

Briska päroncider med smak av vanilj har en alkoholhalt på 4,5 vol. % och finns på Systembolaget fr.o.m. den 2 december. Priset är 12,90 kr (ex. pant).

Briska finns på Systembolaget i ett flertal olika smaker enligt nedanstående. Samtliga smaker finns även till försäljning till restauranger.

Briska Cider Alkoholhalt Varunummer Pris I sortimentet
NYHET – Briska päroncider med smak av vanilj, 33 cl burk 4,5 % 1849 12,90 + pant x
Briska Granatäpple, 33 cl glasflaska 4,5 % 88235 14,90 x
Briska Päron, 33 cl PET-flaska 4,5 % 1868 14,90 + pant x