Nu lanseras Briska Äpple – en klassisk smak för den moderna ciderälskaren

Briska bjuder på ytterligare en uppfriskande ciderupplevelse med återhållen sötma – en cider för alla dem som tycker att torr cider är för torr och den söta för söt. Briska Äpple är ytterligare ett resultat av det nära samarbetet mellan Kiviks Musteri på Österlen och Spendrups och passar alla dem som efterfrågar en modern cider gjord med genuin hantverkskänsla.

– Briska är ett resultat av den tradition och det hantverk som finns på Kiviks Musteri på Österlen. Och en sådan cider ska naturligtvis finnas i den klassiska cidersmaken äpple, säger Lena Ericsson, marknadschef cider på Spendrups.

De flesta cideralternativ som finns på den svenska marknaden är antingen väldigt söta eller väldigt torra. Samtidigt efterfrågar konsumenter en cider som är mognare och friskare. Briska är svaret på denna efterfrågan. Med en hög juicehalt och gjord på en stor andel svenska äpplen bjuder Briska på hög kvalitet.

– Briska är ett lite vuxnare alternativ för dem som söker en frisk och fräsch cider. Nu till våren och sommaren kommer den bäst till sin rätt serverad i ett glas med massor av is, säger Lena Ericsson.

Briska Äpple på 33 cl engångsflaska kommer att finnas till försäljning för barer och restauranger fr o m v.14. Den kommer även att finnas i Systembolagets beställningssortiment fr o m den 1 april, pris 15,90:-.

Ytterligare fakta om Briska finns på www.briska.se

Lena Ericsson, marknadschef cider, 0701-82 79 77,
lena.ericsson@spendrups.se
Caroline Ekman, informationsdirektör, 0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se