Nya Loka Likes smakar Too Much

Nu lanserar Loka Likes sommarens smaker och det är lite Too Much, lite extra mycket av allt. Ett gott vatten med smak av våra dessertfavoriter – frozen yoghurt hallon, chokladboll och mango pannacotta.

Hälsokällan i Bergslagen fortsätter att leverera galet goda och oförväntade smaker som varken innehåller socker eller sötningsmedel – och lyckas kombinera gott och nyttigt på ett unikt sätt.

– Konsumenterna gillar vårt sätt att tänka utanför boxen med Loka Likes. Det har triggat oss att hitta nya överraskande smaker som i år är Too Much. Förra sommarens Loka Likes Candy hade smaker av svenskarnas mest älskade godis - hallon/lakritsskalle, rosa svampar och persika. Och nu är vi spända på att se vilken av smakerna frozen yoghurt hallon, chokladboll och mango pannacotta som blir konsumenternas favorit i sommar, säger Anna Lidström, marknadschef på Spendrups.

Loka Likes Too Much lanseras i servicehandeln v.17 och i dagligvaruhandeln v.18. Cirkapris i dagligvaruhandeln kommer att vara 10 kr för 50 cl samt 11 kr för 150 cl och i servicehandeln ca 18 kr för 50 cl samt 24 kr för 150 cl. Loka Likes Too Much ingår i vårt sortiment under en begränsad period.

LITE EXTRA SMAKFAKTA

• Chokladbollar är vanliga som hemmagjorda godsaker och ingår i standardutbudet på svenska kaféer. Den 11 maj är det Chokladbollens dag. Årets Loka Likes har smak av chokladboll.

Idén om frozen yoghurt kommer förstås från USA där man kallar den för Froyo. Den liknar en mjukglass, men är gjord på yoghurt och därmed kan den vara lite nyttigare. Froyo kan ätas som den är eller toppas med färsk frukt, nötter eller en sås. Årets Loka Likes Too Much har smak av Frozen Yoghurt Hallon.

• Pannacotta betyder kokt grädde och är en härlig italiensk efterrätt. Pannacotta har en ljuvlig, gräddig smak av vanilj och serveras i många recept med frukt eller färska bär. Årets Loka Likes Too Much har smak av Mango Pannacotta.

OM LOKA LIKES

Loka Likes är inte likt något annat i vattenvärlden. Varje sommar leker vi med smaker som t ex svenskarnas favoritgodis eller desserter. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier. Loka Likes lanseras under våren och säljs under en begränsad period.

OM LOKA

Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, kommer från hälsokällan i Bergslagen. Människor har vallfärdat till hälsokällan i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet.

Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt, salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll och naturliga aromer tillsätts för att ge den goda smaken. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

För mer information, kontakta:

Anna Lidström, marknadschef alkoholfritt och cider, anna.lidstrom@spendrups.se, 070-182 78 73

Rose-Marie Hertzman, presschef, rose-marie.hertzman@spendrups.se, 072-83 02 75

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se