Spendrups ny partner till svensk fotboll

Spendrups och Svenska Fotbollförbundet (SvFF) har tecknat ett nytt samarbetsavtal där bryggerikoncernen och dess varumärke Norrlands Guld blir officiell partner till SvFF och herrlandslaget de kommande tre åren.

En nationell spontanfotbollsturnering är ett av inslagen i den gemensamma satsningen på landslaget och för landets fotbollssupportrar. Spendrups blir också SvFF:s officiella dryckesleverantör. – Herrlandslaget är hela Sveriges angelägenhet och tillsammans med Svenska Fotbollförbundet och i nära samarbete med fotbollens supportrar vill vi bidra till kul och otvungna stunder för alla som älskar fotboll, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör, Spendrups. – SvFF är mycket glada för samarbetet och framförallt för att Spendrups ser ett stort marknadsvärde i att vara en del av och stötta svensk fotboll, säger Jan Larsson, marknadschef på Svenska Fotbollförbundet. Det svenska familjeföretaget Spendrups omsätter ca 2,7 Mdr kronor och har ca 1 300 medarbetare.