xubi släcker törsten med ny fräsch smak av hallon och citrongräs

xubi är, med sitt innehåll av 70 % frukt- och bärjuice och kolsyrat vatten från en källa, ett läskande alternativ för såväl läsk- som juicefantaster. I år möter xubi våren med en ny smak av hallon och citrongräs, även denna fri från sötningsmedel och tillsatt socker.

Nu lanseras xubi, som är en naturligt god törstsläckare, i ytterligare en smak. Det är en fräsch smakkombination mellan det genuint svenska och det mer exotiska - hallon och citrongräs.

– Många konsumenter vill ha en god dryck som släcker törst och dämpar sötsug utan att vara full av onyttigheter. xubi gör allt detta och är samtidigt 100 % naturlig, något som lockar alltfler törstiga svenskar i takt med att vi blir mer och mer medvetna om vad vi äter och dricker, säger Anna Lidström, marknadschef för läsk, juice och stilldrink på Spendrups.

Svenskarna fortsätter också att efterfråga goda drycker som är enkla att konsumera när de är på språng, kanske under bilfärden eller i handen på väg från jobbet till träningspasset. xubi tappas i en liten lätthanterlig 33 cl sleek can (burk) som lämpar sig väl för just sådana ändamål.

I xubi ingår 70 % fruktjuice, naturliga aromer, vatten från en källa samt kolsyra. Den är fri från sötningsmedel, tillsatt socker, färgämnen och konserveringsmedel. Gott och naturligt – inga konstigheter. Allra bäst kommer xubi till sin rätt om den först kylts väl.

Lansering av xubi sker brett i butik fr o m v.13, men i Pressbyrån och på 7-Eleven smygstartar försäljningen redan v.9. Rekommenderat pris i dagligvaruhandeln är ca 14 kr samt ca 18 kr i servicehandeln.

Anna Lidström, marknadschef läsk, stilldrink och juice, 0701-82 79 77, anna.lidstrom@spendrups.se

Caroline Ekman, informationsdirektör, 0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3,1 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se