Nyhet från Loka kombinerar asiatisk sötma med svensk krispig smakklassiker

Årets första smaknyhet från Loka kombinerar solmogen mango med krispigt päron. Asien möter svensk sensommar. Redan under årets första vecka kan man hitta den nya smaken i butikshyllorna.

Nu är det återigen dags för alla dem som ständigt håller ögonen öppna efter nya Loka-smaker att ta del av årets första vårtecken.

– När vi skulle hämta inspiration till den nya Loka-smaken kändes det naturligt att vända blicken mot Asien, vars smaker svenskarna har en stor förkärlek till. Mangon i kombination med favoriten päron bjuder på tydlig sötma kombinerad med härlig friskhet i en och samma flaska, säger Stefan Santos, marknadschef alkoholfritt.

Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, kommer från hälsokällan i Bergslagen. Människor har vallfärdat till hälsokällan i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Loka med smak av mango och päron lanseras på 50 cl petflaskor i servicehandeln v.1 samt på 50 cl, 150 cl och 12x33 cl petflaskor i dagligvaruhandeln v.6. Nytt för i år är att den nya smaken även mango även lanseras på 4 x 150 cl.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Santos, marknadschef alkoholfritt, 0761-16 79 50, stefan.santos@spendrups.se
Claes Åkesson, t f informationsdirektör, 0706-64 73 84, claes.akesson@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3,0 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se