Sommarkänslor med nya Loka Crush Apelsin

Är du sugen på något nytt, fräscht och läskande? Inför sommarsäsongen lanseras nu en femte medlem i Loka Crush-familjen med den efterlängtade och somriga smaken apelsin. Nu finns ännu ett hälsosamt alternativ till läsk med enbart naturliga ingredienser – helt utan konserveringsmedel, färgämnen och sötningsmedel.

Den kolsyrande fruktdrycken Loka Crush lanserades för två år sedan och blev snabbt en mycket uppskattad dryck av de som vill unna sig något extra. Precis som de tidigare smakerna citron, päron, hallon och jordgubb innehåller den nya smaken apelsin enbart naturliga ingredienser – och med sin fräscha och friska smak är den en perfekt törstsläckare till sommaren.

På kort tid har Loka Crush vuxit till det sjätte största dryckesvarumärket inom dagligvaruhandeln. Inom servicehandeln där konkurrensen dessutom är ännu större ligger Loka Crush på fjärde plats.

– Loka Crush har verkligen gjort succé och vi hade höga krav när vi skulle välja en ny smak inför sommaren. Det är en konst att få till den perfekta smaken med enbart naturliga ingredienser, men vi lyckades skapa en läskande apelsinsmak som inte är för söt utan väldigt frisk och fräsch, säger Anna Lidström, marknadschef för alkoholfritt och cider inom Spendrups.

Loka Crush Apelsin innehåller enbart friskt kolsyrat vatten från Loka-källan i Bergslagen, 14 procent fruktjuice, naturlig sötning från frukt och naturliga aromer. Den finns till försäljning från och med vecka 13 i servicehandeln, med cirkapriset 19 kr (50 cl pet) och vecka 15 i dagligvaruhandeln med rekommenderat cirkapris 13 kr (50 cl pet) respektive 16 kr (140 cl pet).

Fakta om Loka Crush:

• Innehåller vatten från hälsokällan i Bergslagen, fruktjuice, sötma från frukt och naturliga aromer
  • Finns i fem smaker: citron, päron, hallon, jordgubb och apelsin
  • Innehåller inga konserveringsmedel, färgämnen eller sötningsmedel
  • Innehåller 58 procent färre kalorier respektive 64 procent mindre socker jämfört med traditionell läsk
  • Utnämnd till Årets Dagligvara 2015 av Svensk Dagligvaruhandel (DLF) och Nielsen

Anna Olsson, presschef Spendrups, anna.olsson@spendrups.se, 070-283 02 75
Anna Lidström, marknadschef alkoholfritt och cider, anna.lidstrom@spendrups.se, 070-182 78 73

Anna Lidström, marknadschef för alkoholfritt och cider inom Spendrups