Coca-Cola och Spendrups förnyar sitt samarbete

Report this content

Dryckesföretagen Coca-Cola Enterprises Sverige och Spendrups Bryggeri förnyar sitt samarbete. Samarbetet stärker de båda parterna, då Spendrups får ett fortsatt starkt läskerbjudande och Coca-Cola möjlighet att öka tillväxten inom området restaurang.

– Vi har över tid haft ett gediget samarbete och att nu vid avtalsperiodens slut förnya det, känns som en självklarhet för oss båda, säger Göran Holm, VD på Coca-Cola Enterprises Sverige. Spendrups har idag ett brett och attraktivt sortiment som nu förstärks.

Det fortsatt långsiktiga samarbetet innebär för Spendrups att sortimentet breddas med ytterligare drycker som Coca-Cola Zero, Minute Maid juice, Burn energidryck.

– Idag önskar våra kunder färre leveranser, starka varumärken, lösningar som genererar resursbesparingar i form av tid, personal och miljö. Det här är ett sätt att infria deras önskningar, säger Fredrik Spendrup, VD på Spendrups Bryggeri.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Caroline Ekman, informationsdirektör, Spendrups Bryggeri AB, 0701-82 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Peter Bodor, Public Affairs & Communications Director, Coca-Cola Enterprises Sverige AB, 08-50075231, 070-6487065, PBodor@cokecce.com

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3,0 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se

Taggar: