All time high för Norrlands Guld

All time high för Norrlands Guld Under sommarmånaderna har rekordsiffror kunnat noteras för Norrlands Guld. Under perioden maj-aug har Norrlands Guld varit marknadsledare inom 3,5 vol % segmentet på dagligvaruhandeln. Varumärket har haft en volymandel på 15,8 %, vilket är den största andel som Norrlands Guld haft någonsin inom detta segment. (1) - Kontinuitet och konsekvens är två nyckelbegrepp som beskriver framgången med Norrlands Guld, säger Mats Wester, marknadsdirektör på Spendrups Bryggeri AB. Budskapet om enkel okomplicerad gemenskap har varit detsamma under ett flertal år. All kommunikation, såväl förpackningsdesign som reklamkampanjer, har också varit konsekvent. Det är inte bara Norrlands Guld som tagit marknadsandelar. I jämn och stadig takt fortsätter Mariestads att ta andelar på den totala ölmarknaden. Jämfört med föregående år har Mariestads hitintills haft en volymökning på 21 %. Detta på en ölmarknad som är att betrakta som stabil jämfört med föregående år (2) . 1) AC Nielsen DVH 3,5 vol% 2) Delfi, Svenska Bryggareföreningen För mer information kontakta: Mats Wester, marknadsdirektör, Spendrups Bryggeri AB, tfn.08-672 77 00, e-post: mats.wester@spendrups.se eller Ola Lilja-Molén, marknadschef öl & cider, Spendrups Bryggeri AB tfn.08-672 77 00, e-post: ola.lilja-molen@spendrups.se Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Jaffa m fl. Spendrups är ett svenskt familjeägt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag 1100 anställda och omsätter 1,8 MSEK. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00940/wkr0002.pdf