Spendrups cirkel är sluten

Spendrups cirkel är sluten Spendrups startar samarbete med en av världens största spritproducenter Allied Domecq. Från och med den 11 februari 2002 kommer varumärken som Beefeater, Ballantines, Courvoisier, Kahlua, Sauza och Stolichnaya att ingå i Spendrups redan starka portfölj av drycker till Sveriges restauranger. - Sprit är något som våra kunder efterfrågar och som är ett naturligt komplement till de drycker som de idag köper av oss, säger Ulf Spendrup, Spendrups Bryggeri AB. Att få öl, vin och sprit vid samma order- och leveranstillfälle och på samma faktura är något som underlättar för restaurangerna. Vi blir en komplett dryckespartner till våra kunder i likhet med de stora bryggerierna på kontinenten. Spendrups vagga 1735 består av brännvinsbrännare Mads Spendrup som inledningsvis var bryggeriarbetare, men fann spriten mer lukrativ. Efter många generationer av öltradition kompletterar alltså familjen Spendrup nu sin verksamhet med sprit. För mer information kontakta: Ulf Spendrup, Spendrups Bryggeri AB, tfn. 08-672 77 00 Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. Spendrups Bryggeri AB har idag 1100 anställda och en omsättning på 1,9 MSEK. www.spendrups.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/25/20020125BIT00060/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/25/20020125BIT00060/bit0002.pdf