Analysguiden: Ny vd för fortsatt tillväxtresa

I dag (2019-07-02) lät Speqta meddela att Fredrik Lindros tillträder som ny vd per 30 september 2019. Nuvarande vd och medgrundare Andereas Friis tar en ny och mer operativ roll som Chief Strategy Officer i bolaget.

Den nytillträdande VD:n har tidigare jobbat som Strategy Senior manager på Accenture och som Head of Business Development på Schibsted Sverige där han har utvecklat SvD i deras digitala omsättning. Senast kommer han dock från IP-Only i rollen som Go-To-Market Director och har därmed varit en bidragande faktor till IP -Only:s starka frammarsch. Således förefaller Fredrik vara väl lämpad att tillsammans med övrig ledning och styrelse ta Speqta till nästa nivå.

Efter ett bra första kvartal 2019 med stark sekventiell tillväxt justerade vi upp det motiverade värdet på Specta-aktien till 12,2 kronor (från tidigare 11,6). Läs vår senaste uppdaterade analys här.

Syns inte bilden? Läs här.

wysiwyg_image

Som framgår i bild ovan handlas Speqta en bit under det av oss bedömda motiverade värdet. Aktien är dock i en positiv trend över MA20 liksom MA200 som agerar stöd på nedsidan. Notera även MACD som genererat en köpsignal.

Detta är ett pressmeddelande från Analysguiden.