Mytaste Group utökar samarbetet med Expressen och lanserar jämförelsetjänst för lån

Mytaste Group utökar samarbetet med Expressen, från att driva deras satsning på rabattkoder, med aktuella rabatter och erbjudanden från ehandlare, till att även driva deras nya satsning på en jämförelsetjänst för lån - Expressen Låneguiden.

“Det känns otroligt roligt att Expressen väljer att utöka samarbetet med Mytaste Group. Vi ser det som ett styrkebesked och att den initiala investering detta innebär kommer ge betydande intäkter framåt. Vi ser fram emot att fortsätta skapa betydande intäkter åt Expressen i befintliga samt nya vertikaler,” säger Andereas Friis, VD, Mytaste Group.

Mytaste Group har lång erfarenhet av att skapa och driva tjänster där intäkterna kommer ifrån prestationsbaserad marknadsföring, så kallad affiliatemarknadsföring. Enkelt förklarat är en affiliate en sajt eller app som publicerar och aggregerar marknadsföringsmaterial, som till exempel rabattkoder, från bland annat e-handelsbutiker. En affiliate får sedan ersättning när trafiken skickas vidare till butikerna och resulterar i en förutbestämd händelse i butiken, till exempel ett klick, en anmälan till nyhetsbrev eller ett köp.

Samarbetet med Expressen kring både rabattkoder och lån innebär att Mytaste Group står för den tekniska lösningen så väl som driften och försäljningen till anslutna butiker, långivare och affärspartners. I och med det utökade samarbetet med Mytaste Group skapar Expressen en ny digital intäktsström utöver Expressen Rabattkoder som finns under rabattkoder.expressen.se.

Expressen Låneguiden erbjuder konsumenter en guide över alla lånealternativ som erbjuds på den svenska marknaden på lanapengar.expressen.se.

Den svenska lånemarknaden översvämmas av olika aktörer som erbjuder lån till både privatpersoner och företag. På en väldigt fragmenterad marknad finns det behov av en jämförelsetjänst som ger konsumenten en överblick av det utbud som de olika aktörerna tillhandahåller. Expressen Lån har skapats med ambitionen att efter en initial lansering med några utvalda långivare på sikt skapa en tjänst som ger en heltäckande bild av alla aktörers erbjudanden samt ge konsumenter bra tips gällande sin ekonomi.

“Expressen visar en enormt stark trafikutveckling och det är därför extra roligt att kunna erbjuda alla läsare ytterligare en tjänst som gör livet bättre på hemmaplan. Tack vare ett utökat samarbete med Mytaste Group har vi möjlighet att framgångsrikt utveckla våra konverteringsintäkter på flera fronter samtidigt”, säger Kenneth Eriksson, affärsutvecklare på Expressen digitala medier.

VD / Grundare myTaste AB (publ)

Om Mytaste Group

Mytaste Group är ett digitalt mediehus som äger och driver ett ledande internationellt annonsnätverk samt ett antal digitala produkter och tjänster inom prestationsbaserad marknadsföring av e-handelsbutiker. Bolaget har två  affärsområden: Mytaste Shopping samt Mytaste Food & Beverage. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm. Arctic Securities är Bolagets Certified Adviser, telefonnummer: +46 8 44 68 60 87

För mer information se: investor.mytaste.com