myTaste lanserar mobilapp!

Nu lanseras den första versionen av myTastes mobilapp till svenska App Store. Detta är ett första steg i den mobila satsningen för myTaste som kommer omfatta flera plattformar i flera länder efter analyser av mottagandet på den svenska marknaden.

- Vi är mycket glada att idag kunna presentera den första versionen av myTaste-appen. I dagsläget kommer ca 50 % av den globala trafiken på myTaste från mobila plattformar, vilket är en trend som ständigt fortsätter uppåt. Den mobila satsningen är mycket mer för oss än att bara lansera en mobil plattform - vi ser den mobila användarupplevelsen som nyckeln till myTastes framtida konsumentupplevelse. Vi vill att mobilen ska vara den ledande plattformen där vi kan testa och analysera funktioner som senare adderas även till webben, säger myTastes VD Aage Reerslev.

I samband med lanseringen har även arbetet påbörjats med att tillsätta ett dedikerat team i Barcelona för att kunna generera täta releaser av de mobila lösningarna. Affärsmässigt kommer fokus initialt ligga på att stödja de partners och annonsörer som jobbar med nativeannonsering på myTaste.

- Vi har ett enormt skyltfönster att marknadsföra vår mobila app - under de senaste 12 månaderna har vi haft 200 miljoner unika besökare och om bara en bråkdel av dessa laddar ned myTastes app lär vi bli en av världens mest nedladdade mat-appar, fortsätter Aage Reerslev.

Aage Reerslev
CEO myTaste
aage.reerslev@mytaste.com

Om myTaste
myTaste är ett av världens största sociala nätverk för mat och matlagning med besökare från drygt 50 länder. Våra användare upptäcker, sparar och delar 6 miljoner recept från mer än 35 000 matbloggar runt om i världen.