Speqta rekryterar Adam Jonsson som CFO

Speqta (”SPEQT”) har rekryterat Adam Jonsson som CFO. Adam Jonsson kommer närmast från iGamingbolaget Enlabs som är noterat på First North Growth Market.

Adam Jonsson kom till Enlabs för drygt två år sedan och var innan det en ”fast promoter” inom PwC. Han har en kandidatexamen från Lander University i USA med företagsekonomi och datasystemvetenskap som inriktning.

Speqtas VD Fredrik Lindros kommenterar:

Vi är stolta över att ha rekryterat stjärnskottet Adam som CFO. Han kan onlineindustrin och har gedigen erfarenhet som CFO från ett bolag som är noterat på First North Growth Market. Vi ser fram emot att få in nytänkande och framåtanda i vår resa.

Adam Jonsson kommenterar:

Jag tilltalas starkt av Speqtas tydliga tillväxtstrategi med fokus på både organisk tillväxt och förvärv. Speqta erbjuder de bästa prestationsbaserade lead genereringsplattformarna för e-handel och jämförelsesajter idag med starkt fokus på data och AI. Jag delar visionen att Speqta ska bli en förebild inom prestationsbaserad marknadsföring.

Adam Jonsson tillträder tjänsten 16 november 2020.

Denna information är regulatorisk och lämnades för offentliggörande genom förmedling av kontaktpersonen nedan klockan 11.00 den 10 juli 2020.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Fredrik Lindros

Speqtas erbjuder de bästa prestationsbaserade lead genererings-plattformarna med hjälp av data och AI, och ska växa organiskt samt via förvärv på nya och befintliga marknader. Bolaget har två affärsområden, Speqta AdTech samt Speqta Content & Comparison. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “SPEQT”. Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50 e-mail: ca@vhcorp.se.

Om oss

Speqta is a digital media house headquartered in Stockholm, Sweden, which excels in scalable and auto generated web products. The concepts behind the products are language independent, which means that they can be applied on a multinational level and are today represented on almost fifty markets spread out all over the world. Among the brands you find Shopello.se, Matklubben.se and AllaAnnonser.se. Speqta AB (publ) is listed on Nasdaq OMX First North Premier Growth Market under the short name SPEQT.