Speqta rekryterar Furkan Ayata som CTO för Bidbrain

Speqta (”SPEQT”) har rekryterat Furkan Ayata som Chief Technical Officer för Bidbrain. Furkan har en gedigen bakgrund som CTO och tech lead från online- och fintech-bolag som Brocc och E-sia System.

Bidbrain, som erbjuder en avancerad AI-motor för att buda smartare på Google Shopping annonser, stärker nu kompetensen med en ny Chief Technical Officer.

Furkan Ayata har bakgrund från ett flertal bolag inom fintech och online och har lång erfarenhet av att bygga såväl techteam som avancerade tekniska lösningar. Furkan kommer senast från Brocc där han har varit med och byggt upp deras avancerade peer-to-peer plattform inom fintech.

Bidbrains VD Malin Blomberg kommenterar:
"Med Furkans gedigna tekniska erfarenhet, sitt trygga ledarskap och med sin erfarenhet av att bygga tekniskt avancerade tjänster ser jag Furkan som en perfekt matchning för oss och en av våra viktigaste rekryteringar för att ta Bidbrain till nästa nivå."

Furkan Ayata kommenterar:
"Jag är imponerad av Bidbrain och ser fram emot att få jobba med AI inom adtech. Jag tror att rollen är perfekt för mig med tanke på den kunskap och erfarenhet som jag besitter och ser fram emot att få vara med och vidareutveckla tjänsten."

Speqtas VD Fredrik Lindros kommenterar:
"Att fortsätta utveckla Bidbrain och AdTech kräver de bästa och mest kompetenta människorna. Vi fortsätter att satsa på det här området och jag ser fram emot att jobba med Furkan."

Furkan Ayata tillträder tjänsten 21 mars 2022.

För mer information:

Speqtas erbjuder de bästa prestationsbaserade lead genererings-plattformarna med hjälp av data och AI, och ska växa organiskt samt via förvärv på nya och befintliga marknader. Bolaget har två affärsområden, Speqta AdTech samt Speqta Content & Comparison. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “SPEQT”. Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50 e-mail: ca@vhcorp.se