Speqta rekryterar Malin Blomberg som VD för Shopello och AdTech

Speqta (”SPEQT”) har rekryterat Malin Blomberg som VD för Shopello och AdTech. Malin har en VD-bakgrund från onlinebolag och kommer närmast som Chef Digitalt och Marknad hos Econova Garden AB.

Malin Blomberg har bakgrund från Tradedoubler och efter det varit VD på olika SaaS och onlineverksamheter såsom Instoremedia, Yallotrade och Lasingoo. På Econova har hon ansvarat för e-handel i rollen som Chef Digitalt & Marknad. Hon har läst civilingenjörsprogrammet inom medieteknik på Linköpings Tekniska Högskola och kompletterat med kurser på KTH inom UX och interaktiva medier.

Speqtas VD Fredrik Lindros kommenterar:
"Att få in Malins erfarenhet avatt skala upp onlinebolag, SaaS och e-handel känns rätt och otroligt kul. Hennes ledarskapserfarenhet, fokus framåt och uppåt, samt energi går hand i hand med oss på Speqta och vad vi vill åstadkomma."

Malin Blomberg kommenterar:
"Jag ser en stor potential och möjlighet med Bidbrain™ och gillar att man tydligt satsar på framtida tekniker inom e-handel. Den bilden jag har fått av både produkten och personerna bakom gör att jag är mycket exalterad att köra igång under våren."

Malin Blomberg tillträder tjänsten 12 april 2021. Rollen innebär även plats i Speqtas ledningsgrupp.

För mer information:

Speqtas erbjuder de bästa prestationsbaserade lead genererings-plattformarna med hjälp av data och AI, och ska växa organiskt samt via förvärv på nya och befintliga marknader. Bolaget har två affärsområden, Speqta AdTech samt Speqta Content & Comparison. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “SPEQT”. Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50 e-mail: ca@vhcorp.se.