Speqtas grundare slutar sina operativa roller och blir konsulter

I samband med senaste tidens nyckelrekryteringar och den strategiska översynen har Speqtas grundare Jonas Söderquist och Andereas Friis valt att lämna sina breda operativa roller och gått över i en konsultroll.

Speqtas två grundare Andereas Friis och Jonas Söderqvist kommer att sista februari 2022 att lämna sina operativa roller som del av koncernledningen och övergå i att stötta bolaget som konsulter.

Andereas Friis, grundare, styrelseledamot och Chief Strategy Officer, kommenterar:
"Vi otroligt stolta över att ha grundat ett bolag som nu jag och Jonas, ledningen och styrelsen anser vara redo att stå på egna ben tack vare det långsiktiga arbete som pågått under flera års tid med att få in mer seniort management, kompetenta medarbetare och tydlig struktur och rutiner. Vi ser fram emot att fortsätta bidra och stötta bolaget som konsulter, i styrelsearbete och engagerade ägare."

Fredrik Lindros, VD Speqta, kommenterar:
"Speqta är inne i en mycket spännande fas med strategiska förändringar. Tajmingen är god då vi har fantastiska affärsägare och nyligen anställt två Data Scientists samt en ny CTO. Det känns samtidigt tryggt att de är kvar hos oss som seniora rådgivare. Speqtas starka finansiell ställning med en kassa på omkring 300 mkr och inga räntebärande skulder ger oss en solid grund för att satsa på framtiden."

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 februari, 2022 klockan 06:50 CET.

För mer information:

Speqtas erbjuder de bästa prestationsbaserade lead genererings-plattformarna med hjälp av data och AI, och ska växa organiskt samt via förvärv på nya och befintliga marknader. Bolaget har två affärsområden, Speqta AdTech samt Speqta Content & Comparison. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “SPEQT”. Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50 e-mail: ca@vhcorp.se