Tillträdande VD för Speqta köper aktier

Fredrik Lindros som tillträder som VD för Speqta senaste den 30 september 2019, har måndag 8 juli och onsdag 10 juli köpt 101 598 aktier i Speqta AB (publ).

Denna information är sådan information som Speqta AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 juli 2019 kl. 12:00 CET.

Fredrik Burvall
Styrelseordförande Speqta AB (publ)
fredrik@burvall.se
+46 (0) 709 279 632

Speqta är ett digitalt mediehus som äger och driver ett ledande internationellt annonsnätverk samt ett antal digitala produkter och tjänster inom prestationsbaserad marknadsföring av e-handelsbutiker. Bolaget har två affärsområden: Speqta Shopping samt Speqta Food & Beverage. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm under namnet ”speqt”.

Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50,
e-mailca@vhcorp.se.

Om oss

Speqta is a digital media house headquartered in Stockholm, Sweden, which excels in scalable and auto generated web products. The concepts behind the products are language independent, which means that they can be applied on a multinational level and are today represented on almost fifty markets spread out all over the world. Among the brands you find Shopello.se, Matklubben.se and AllaAnnonser.se. Speqta AB (publ) is listed on Nasdaq OMX First North Premier under the short name SPEQT.