Vinklubbens nya satsning levererar konvertering och inspiration i vinbranschen

10 DECEMBER 2019

Pressmeddelande

Vinklubben lanserar idag en innovativ plattform som gör det effektivare för vinimportören att nå konsumenten, samtidigt som det blir enklare och roligare för vinintresserade att hitta rätt dryck till fest och vardag.

Vinklubbens nya plattform är byggd från grunden för att möta konsumentens allt högre förväntningar på funktion och innehåll hos digitala tjänster. Målet har varit att skapa en mötesplats för vinintresserade konsumenter och vinimportörer, som både uppskattas av konsumenten men som också kan leverera en effektiv försäljningskanal för importören. En kombination av den senaste tekniken och kvalitativt redaktionellt innehåll skapar en högoktanig kanal för prestationsbaserad marknadsföring.

“Vinklubbens nya webb ger oss förbättrade möjligheter att synas med våra produkter mot rätt målgrupp vid rätt tidpunkt. Sidan ger en tydlig överblick och det är smidigt för besökaren att få information och agera,” säger Linda Hellman, Marketing Manager för Heineken.

Vinklubbens nya plattform är banbrytande i sitt sätt att kombinera produktinformation, erbjudanden, redaktionellt material och digitala försäljningskanaler.

”Vi har lagt ner enormt mycket arbete på att både tillgodose entusiasten som söker hjälp och information och experten som letar nyheter och inspiration. Våra pilottester pekar åt att vi lyckats bra, så det är ingen överdrift att säga att vi är stolta och förväntansfulla när vi nu lanserar”, säger Mattias Grane, Head of Operations för Vinklubben.

Den nya plattformen är som tidigare tillgänglig via Vinklubbens webbsajt vinklubben.se.

För mer information, kontakta:

Om Vinklubben

Genom Vinklubben kan konsumenter ta del av erbjudande från Sveriges vinimportörer, tillsammans med värdefulla tips om nyheter, produktlanseringar och trender. Vinklubben leverera en bekväm kanal till Systembolagets sortiment och ett kostnadsfritt medlemskap till Sveriges största vinklubb. Vinklubben ingår i koncernen Speqta AB (publ).

Speqta är ett digitalt mediehus som äger och driver ett ledande internationellt annonsnätverk samt ett antal digitala produkter och tjänster inom prestationsbaserad marknadsföring. Bolaget har två affärsområden, Speqta Shopping samt Speqta Food & Beverage. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet ”speqt”.