Spermosens publicerar - White Paper

JUNO-Checked-teknologin och systemet för testning av humana spermaprover, påvisar tydliga skillnader i spermiers bindningsförmåga.

Spermosens är stolta över att publicera ett White Paper, som visar resultaten vid tillämpning av JUNO-Checked-teknologin. Milstolpen markerar ett betydande framsteg när det gäller att förstå variationer i spermiebindning bland patienter som genomgår assisterad reproduktionsbehandling. I ett samarbete mellan Reproduktionsmedicinskt Centrum i Malmö (RMC)* och Spermosens, använde studien den patenterade JUNO-Checked-teknologin för testning av humana spermaprover, vilket påvisar distinkta skillnader i spermiebindningsförmåga. Resultaten understryker det unika med Spermosens innovativa tillvägagångssätt för att bedöma spermiebindning, vilket genererar viktiga vetenskapliga insikter avseende manlig fertilitetsbedömning. White Paper innehåller bland annat analysdesign samt dataanalys.

"Vi är mycket glada över att dela med oss av våra rön genom detta White Paper, som belyser potentialen hos vår JUNO-Checked-teknologi för att ge kliniker användbara resultat av spermiefunktionaliteten. Vårt mål är att förse kliniker med förbättrade verktyg för diagnostik för att optimera behandlingsresultat.", säger Dr. Jae Y. Shin, Chief Technology Officer på Spermosens.

"Dessa insikter har potentialen att revolutionera personliga behandlingsstrategier, vilket ger läkare möjlighet att skräddarsy tillvägagångssätt som maximerar framgångsfrekvensen för patienter", säger Kushagr Punyani, CSO och grundare av Spermosens.

”Vårt engagemang för att utveckla transformativa diagnostiska lösningar förblir orubbligt. Vi tror att våra ansträngningar kommer att bidra positivt till att möta de utmaningar som miljontals människor står inför.”, säger Ulrik Nilsson, VD för Spermosens.

*RMC Malmö är en av de tre största offentliga IVF-klinikerna i Sverige; under Region Skånes regi och utför årligen drygt 2 000[i] embryoåterföringar.

[i] https://www.medscinet.com/qivf/arsrapporter.aspx