Teckningskurs fastställd för TO 2

Spermosens AB (publ) (”Spermosens” eller ”Bolaget”) meddelar att nyttjandeperioden för teckningsoptioner av serie TO 2 (”TO2”) inleds, den 29 januari 2024. Nyttjandeperioden löper från och med den 29 januari till och med den 15 februari 2024. Innehavare av TO2 äger rätt att för varje teckningsoption teckna en (1) ny aktie i Spermosens till en kurs om 0,84 SEK per aktie. Teckningskurs har satts till 0,84 SEK per aktie i enlighet med optionsvillkoren. Vid fullt nyttjande av samtliga TO2 tillförs Spermosens cirka 24 MSEK före emissionskostnader. Innehavare av TO2 måste teckna nya aktier genom utnyttjande av TO2 senast 15 februari 2024 alternativt sälja sina TO2 senast den 13 februari 2024.

Fullständiga villkor för teckningsoptioner av serie TO2 finns tillgängliga på Spermosens hemsida www.spermosens.com.

TO 2 i sammandrag:

Teckningskurs: Varje TO2 ger innehavaren rätt att teckna en (1) ny aktie i Spermosens till en kurs om 0,84 SEK.

Emissionsvolym: Det finns 29 077 889 utestående TO 2. Vid fullt nyttjande av samtliga TO2 tillförs Spermosens cirka 24 MSEK före emissionskostnader.

Antal nu utestående aktier i Spermosens: 41 193 676

Vid fullt nyttjande av TO2 kommer antalet aktier i Spermosens öka med 29 077 889 till 70 271 565 och aktiekapitalet öka med 2 907 789 SEK till 7 027 157 SEK. TO2 är upptagna till handel på Spotlight Stock Market under kortnamnet "SPERM TO2" och med ISIN SE0019176462.

Viktiga datum för TO2:

29 januari 2024 – Teckningsperioden inleds

13 februari 2024 – Sista dag för handel med teckningsoptioner

15 februari 2024 – Teckningsperioden slutar

16 februari 2024 – Planerat datum för offentliggörande av nyttjandegrad

Du behöver ta ställning som optionsinnehavare – så här nyttjar du dina teckningsoptioner av serie TO2

För att dina teckningsoptioner inte ska förfalla utan värde krävs att du tecknar nya aktier, genom nyttjande av teckningsoptioner, senast klockan 15:00 CEST den 15 februari 2024, alternativt säljer dina teckningsoptioner senast den 13 februari 2024.

Du kan ha dina teckningsoptioner registrerade på två sätt:

1. På en värdepappersdepå i en bank eller hos annan förvaltare (till exempel Avanza eller Nordnet), på ett investeringssparkonto (ISK) eller i en kapitalförsäkring (KF). Dina teckningsoptioner är då förvaltarregistrerade.

2. På ett VP-konto (ett VP-konto börjar med tre nollor). Dina teckningsoptioner är då direktregistrerade.

Om dina teckningsoptioner är förvaltarregistrerade

Teckning och betalning av nya aktier, genom utnyttjande av teckningsoptioner, ska ske till respektive bank eller annan förvaltare där teckningsoptionerna är registrerade. Teckning och betalning ska ske enligt de instruktioner som tillhandahålls av varje sådan bank eller förvaltare. Vanligtvis skickar banken/förvaltaren ut en digital notis till kontoinnehavaren, i annat fall är det vanligtvis tillräckligt att logga in på värdepappersdepån från och med den första dagen i nyttjandeperioden för att på så sätt få instruktioner om hur man skall nyttja teckningsoptioner för att teckna nya aktier. Vänligen kontakta din bank eller förvaltare om du inte finner dessa instruktioner. Notera att banker och andra förvaltare kan sätta olika tidsgränser för teckning, därför rekommenderas att man kontaktar sin bank/förvaltare tidigt under nyttjandeperioden för att erhålla information om teckning och betalning. Tecknade och betalda aktier kan komma att registreras på er värdepappersdepå så som ”interimsaktier” eller ”IA” fram till dess att registrering av emissionen är genomförd hos Bolagsverket, varpå interimsaktier automatiskt omväxlas till ordinarie aktier i Spermosens.

Om dina teckningsoptioner är direktregistrerade

Ingen emissionsredovisning kommer att skickas ut. Teckning av nya aktier, genom utnyttjande av teckningsoptioner, ska ske genom att skicka in fullständigt ifylld anmälningssedel till Eminova Fondkommission AB. I samband med att anmälningssedel skickas in ska betalning erläggas enligt betalningsinstruktioner på anmälningssedeln. Ifylld anmälningssedel samt betalning måste vara Eminova tillhanda senast klockan 15:00 CEST den 15 februari 2024. Tecknade och betalda aktier kommer registreras på ert VP-konto så som ”interimsaktier” eller ”IA” fram till dess att registrering av emissionen är genomförd hos Bolagsverket, varpå interimsaktier automatiskt omväxlas till ordinarie aktier i Spermosens.

Emissionsinstitut är Eminova Fondkommission AB