• SPF Seniorerna/

Pressmeddelande 2014-06-02: Landets fem pensionärsorganisationer kräver möten med de två statsministerkandidaterna

I ett brev adresserat till respektive partiledare för Moderaterna och Socialdemokraterna kräver landets fem pensionärsorganisationer ett möte och besked kring de frågor som rör äldre.

-          Det är anmärkningsvärt tyst i valdebatten kring de frågor som rör äldre. Att 1,85 miljoner väljare är 65 år och äldre, och alltså utgör 26 procent av väljarkåren, märks inte i partiernas prioriteringar, menar ordförandena för de fem organisationerna.

-          Vi fem pensionärsorganisationer anser därför att det är högst angeläget att vi kan träffa de två statsministerkandidaterna Fredrik Reinfeldt (M) och Stefan Löfven (S) innan valet. Inte minst vill vi ha besked om pensionärsskatten och om en reform av pensionssystemet så att bromsen inte slår till igen, avslutar de fem ordförandena.

Curt Persson, ordförande PRO
Berndt Holgersson, ordförande RPG
Sam Sandberg, ordförande SKPF
Karl Erik Olsson, ordförande SPF