Vad händer före och efter valet?

- Nya bud från Regering och opposition om pensioner och skatter? - Översyn av pensionssystemet?

SPF går ut i en massiv kampanj inför valet och slåss för äldrefrågor. Bland annat kommer SPF att finnas på plats i Almedalen och arrangera tre seminarier, ett om trygghetsboende nu och i framtiden, ett om övermedicinering under rubriken ”Medicinering av riktigt gamla rena rama experimentverksamheten” och slutligen ett om våld mot äldre och äldres rättigheter. Seminarierna leds av Karl Erik Olsson och många kunniga debattörer deltar.

27 augusti – 11 september kommer SPF att ha två kampanjbussar som rullar från norr och söder, en buss startar i Ystad och en i Haparanda och de möts på Skansen i Stockholm 11 september där ett stort evenemang går av stapeln. Förbundets ordförande och dess båda vice ordförande kommer att vara med under resan. Det blir sammanlagt ca 40 stopp på olika orter och överallt är SPF-föreningar förberedda och ordnar debatter och olika aktiviteter.

Vecka 37, 13-19 september, SPF:s årliga kampanjvecka kommer i år att fokusera på tre huvudområden: Äldres ekonomi: skatter och pensionssystem, övermedicinering och enhetliga taxor för äldre i kommunerna.

Vi bjuder på frukostmöte tisdagen 25 maj, kl 07:30- ca 09:00.
Plats: Grodan Sergel, Sveavägen 9 i Stockholm.

Välkommen

För mer information, kontakta: Karl Erik Olsson, ordförande, 0708-73 82 59 eller Cathrine Swenzén, informationschef, 0733-89 80 18, cathrine.swenzen@spfpension.se Fakta SPF, Sveriges Pensionärsförbund SPF är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer. SPF växer snabbt och har i dag cirka 262 000 medlemmar i 850 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet. SPF ger ut medlemstidningen Veteranen med nio nummer per år och en upplaga på 202 900 ex.