Carl-Johan Wachtmeister går in som partner i Spider Relations

Report this content

Carl-Johan Wachtmeister går in som partner i Spider Relations - etablerar närvaro i Örestad Carl-Johan Wachtmeister går in som partner i Spider Relations. Förutom att arbeta som konsult med strategisk kommunikation och Investor Relations ansvarar han för etableringen av Spider Relations i Örestadsregionen. Carl-Johan kommer från sin bas i Skåne att arbeta både i Köpenhamn och Stockholm. Carl-Johan har lång branscherfarenhet, såväl från köparsidan som konsult. Han har tidigare bland annat varit informationsdirektör i Atlas Copco, ansvarig för Kabi Pharmacias EU-kontor i Bryssel samt en av huvudägarna i Rikta. - Detta är första steget i vår internationella strategi. Ambitionen är att bli den ledande kommunikationsbyrån i Norden för den nya ekonomins företag. Det är mycket glädjande att Carl-Johan valt att stiga ombord. Med honom förstärker vi vår kompetens inom IR och strategisk kommunikation, säger Per Schlingmann, VD i Spider Relations. - Jag tror på den tydliga fokuseringen mot IT och den nya ekonomin. För Spider Relations finns det en omfattande potential i Örestadsregionen eftersom det där växer fram en rad nya högteknologiska företag , säger Carl-Johan Wachtmeister. Om Spider Relations: Spider Relations är en kommunikationsbyrå som vänder sig mot IT- och dot.com-företag liksom tjänsteföretag i den nya ekonomin. Byrån arbetar med strategisk kommunikation och erbjuder tjänster inom marknads- kommunikation, intern kommunikation, public affairs, investor relations och Internet-kommunikation. Spider Relations grundades i november 1999 och har 20 medarbetare. Företaget ägs gemensamt av kommunikationsnätverket Audumbla och företagsledningen. Bland kunderna finns Tele1 Europe, Dynarc och Sun-Netscape alliansen. För ytterligare information: VD Per Schlingmann. Mobil: 0701-88 50 10. E-post: per.schlingmann@spider-relations.com Carl-Johan Wachtmeister. Mobil: 0704-20 33 10. E-post: info@spider-relations.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00250/bit0002.pdf