Sony Musics marknadschef till Spider Relations

Report this content

Sony Musics marknadschef till Spider Relations - stark vår med nya kunder och medarbetare Sony Musics marknadschef Lars Aadde går till Spider Relations och blir vårens sjunde nya medarbetare. Lars har omfattande erfarenhet av strategisk kommunikation inom underhållnings-, musik- och mediabranschen. På Spider Relations kommer han att förstärka erbjudandet inom marknadskommunikation. Lars Aadde är den senaste rekryteringen under en stark vår som har inneburit såväl nya kunder som fler medarbetare. - Vi ser idag en allt snabbare konvergens mellan media, teknik och underhållning. Innehållet blir viktigare och sprids i fler kanaler. Med Lars i teamet stärker vi kompetensen och kan erbjuda våra kunder stöd kring hur de ska agera och kommunicera i en så snabbt föränderlig miljö. Hans erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror i kombination med nya medier är speciellt intressant, säger Per Schlingmann, VD för Spider Relations. - Jag börjar här för att Spider har ett spännande erbjudande till kunderna. Kombinationen av tydligt marknadsfokus och brett tjänsteutbud gör att det finns många spännande projekt att utveckla, säger Lars Aadde. Lars har tidigare varit på Medströms Förlag där han var ansvarig utgivare och bl a byggde upp Motorbörsen. Han är dipl. marknadsekonom DRMI med inriktning på kommunikation. Han börjar på Spider i augusti. Fler nya medarbetare Christina Olsson, konsult inom marknadskommunikation Christina kommer från Makovsky & Co i New York. Hon är fil kand och har en specialutbildning i PR/kommunikation. Andreas Jerat, konsult inom marknadskommunikation Årets vinnare av PRECIS tävling för uppsatser kring temat "PR som strategiskt verktyg". Andreas är fil kand i media- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot marknadskommunikation och Investor Relations. Fredrik Elgh, konsult inom kommunikativt ledarskap Fredrik kommer närmast från en tjänst som personalchef på Teleoptimering. Cecilia Hertl, konsult inom marknadskommunikation Cecilia är pol mag i statskunskap från Lunds universitet. Hon har också studerat media- och kommunikationsvetenskap vid JMK i Stockholm. Jonas Morian, konsult inom marknadskommunikation Jonas kommer närmast från Svenska Journalistförbundet och en tjänst som informations- och webbansvarig. Han har tidigare jobbat med information för socialdemokraterna samt inom regeringskansliet. Elizabeth Hallenborg, ekonomichef Kommer närmast från Lap Power där hon var redovisningschef. Elizabeth är civilekonom och har studerat i Karlstad och Manchester. .och kunder Spider Relations har den senaste tiden inlett samarbeten med flera kunder, bland annat e2home, Vision Park och BlueLabs. Ny hemsida Idag lanseras Spiders nya hemsida. www.spider-relations.com Om Spider Relations: Spider Relations är en kommunikationsbyrå som vänder sig mot IT- och dot.com-företag liksom företag och organisationer som utnyttjar den nya ekonomins möjligheter. Byrån arbetar med strategisk kommunikation och erbjuder tjänster inom marknadskommunikation, kommunikativt ledarskap, public affairs, investor relations och Internet kommunikation. Spider Relations grundades i november 1999 och har 26 medarbetare. Företaget ägs gemensamt av kommunikationsnätverket Audumbla och företagsledningen. Bland kunderna finns Tele1Europe, lastminute.com och e2home. För ytterligare information: Per Schlingmann, VD 070-188 50 10 eller per.schlingmann@spider-relations.com Pär Henriksson, presskoordinator 070-188 50 15 eller par.henriksson@spider-relations.com Lars Aade 073-682 71 37 Fredrik Elgh 070-9544 917 Elizabeth Hallenborg 070-188 50 07 Andreas Jerat 070-188 50 23 Christina Olsson 070-188 50 18 Jonas Morian 070-513 75 29 Cecilia Hertl 073-987 61 71 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00310/bit0002.pdf