Starkt första år för Spider Relations

Report this content

Starkt första år för Spider Relations Spider Relations har under sitt första år haft en stark utveckling och tagit positionen som Sveriges största och ledande byrå inom high tech och e-business. Spider Relations är också den högst placerade nykomlingen enligt ny branschstatistik*. Byrån har vuxit från 10 till 30 medarbetare och byråintäkten för helåret 2000 beräknas bli ca 27 miljoner kronor med ett positivt resultat, vilket innebär en byråintäkt per konsult på 1,22 miljoner kr. Spider Relations har valt att erbjuda fullservice inom ett begränsat marknadssegment, företag inom high tech, e-business och new business. Under året har byrån attraherat flera kunder med ökad komplexitet och behov av strategiskt stöd, där Spider Relations arbetar med kommunikation i flera kanaler. - Under året har vi gjort en fantastiskt resa med en tvådubbling av verksamheten med bibehållen lönsamhet och kvalitet. Vi har satsat hårt på att utveckla både strukturkapital och nya tjänster som hjälper våra kunder att arbeta effektivare med sin kommunikation. Vi har även etablerat verksamhet i Öresund, säger Per Schlingmann, vd för Spider Relations Under året har Spider Relations arbetat med ett 30-tal kunder, bland annat AltaVista, Accenture, BlueLabs, Hagströmer & Qviberg, IBX, Kreatel, KPA, Northstream, Tele 1 Europe och Vision Park. Spider Relations har under året upprättat ett starkt internationellt nätverk och blivit partner i Zedir.se, som är Sveriges ledande nätverk för IT-branschen. - Det absolut roligaste under året har varit att följa våra kunders utveckling. Utan tvekan har de kundsegment vi arbetar med varit högintressanta för media. Att tolka nedgången i Internetbranschen och "dot-com-döden" som att den bakomliggande utvecklingen var en historisk parentes är fullständigt felaktigt. Internet och informationsteknologin kommer att omvandla ekonomin och vi ser nu hur allt fler high tech och e- businessföretag vill ha hjälp att vårda sina varumärken och hitta nya positioner i det förändrade affärsklimat som den nya teknologin för med sig, säger Per Schlingmann. *=enligt sammanställning i Dagens Media (www.dagensmedia.se). För ytterligare information: Per Schlingmann, VD 070-188 50 10 eller per.schlingmann@spider-relations.com Pär Henriksson, pressansvarig 070-188 50 15 eller par.henriksson@spider-relations.com www.spider-relations.com Spider Relations är Sveriges största och ledande kommunikationsbyrå som vänder sig till företag och organisationer inom High tech, New Business och E-business. Byrån arbetar med strategisk kommunikation och erbjuder tjänster inom marknadskommunikation, kommunikativt ledarskap/intern kommunikation, Public Affairs, Investor Relations, medierelationer och Internet kommunikation. Bland kunderna finns bland annat AltaVista, Accenture, Hagströmer & Qviberg, IBX, KPA, Northstream, Tele 1 Europe och Vision Park. Spider Relations grundades i november 1999 och har 30 medarbetare. Företaget ingår i kommunikationskoncernen Audumbla. Idag finns kontor i Stockholm och Malmö samt medarbetare i Köpenhamn. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00500/bit0002.pdf