Spiffbet utvärderar flytt till NGM

• Styrelsen för Spiffbet AB (”Spiffbet” eller ”Bolaget”) har beslutat att utvärdera villkoren för notering på Nordic SME på Nordic Growth Market, Stockholm (”NGM”)
  • Målet är att genomföra listbytet före utgången av år 2023
  • Befintliga aktieägare ska inte påverkas, men Bolaget kan bli synligare i kommunikationen med aktiemarknaden och handeln i aktien kan komma att öka

Styrelsen för Spiffbet har beslutat att utvärdera villkoren för notering av Bolagets aktie på NGM. Den föreslagna förändringen är avsedd att vara klar före årsskiftet 2023.

Spiffbets aktie har varit noterad på Nasdaq First North sedan 2015. Bolagets styrelse och ledning har nu inlett det arbete som krävs för att förbereda Bolaget för ett byte av lista till NGM. Målet är att genomföra listbytet före utgången av år 2023.

”Denna utvärdering görs som ett led i vårt löpande arbete med effektivisering av verksamheten. Vi är periodvis transaktionsintensiva med många förvärv, vilket ofta involverar aktieemissioner och vid sådana tillfällen är NGM:s kostnadsstruktur mycket fördelaktig. NGM har också en bra teknisk infrastruktur och stark meritlista när det gäller att stödja mindre företag och kommer därför bli en bra långsiktig partner och förbättra vår förmåga att kommunicera med våra investerare” säger Henrik Svensson, VD på Spiffbet.

Befintliga aktieägare i NGM bedöms inte påverkas alls annat än att Bolagets synlighet gentemot både nuvarande och nya investerare bedöms öka samtidigt som likviditeten i handeln med aktien bedöms förbättras.

Spiffbet driver onlinekasino och erbjuder kasinotjänster. Spiffbets onlinekasino har som affärsidé att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Spiffbets ambition är att fortsätta förvärva nya verksamheter inom onlinespel.