Spiffbets VD investerar två miljoner kronor i Spiffbet

• Spiffbets VD Henrik Svensson har förvärvat 52 852 479 teckningsrätter i den pågående företrädesemissionen
  • Tillsammans med tilldelade teckningsrätter kommer Henrik Svensson teckna totalt
    54 054 070 aktier för ett belopp om totalt 2 miljoner kronor
  • Efter teckningen kommer Henrik Svensson inneha totalt 55 255 661 aktier i Spiffbet

Spiffbets VD Henrik Svensson har köpt 52 852 479 teckningsrätter utöver de 1 201 591 teckningsrätter som han har tilldelats i pågående företrädesemission. Inköpta teckningsrätter och tilldelade teckningsrätter ger rätt att teckna 54 054 070 aktier. Således avser Henrik Svensson att teckna aktier för ett belopp om totalt 2 miljoner kronor. Efter teckningen kommer Henrik Svensson äga totalt 55 255 661 aktier.

”Jag har under en lång tid velat öka mitt ägande i Spiffbet då jag tycker att vi är på rätt väg och att vi borde kunna vända bolaget. När jag såg att huvudägarnas är beredda att tillföra bolaget kapital genom att konvertera sina fordringar ville jag också vara med och bidra med kapital. Företrädesemissionen är ett utmärkt tillfälle för mig att vara med och finansiera bolaget. Spiffbet är på väg in i en ny fas efter att vi har tagit oss igenom en tuff period. Kvittningen av huvudägarnas fordringar kommer att göra bolaget i stort sett fritt skuldfritt. Min förhoppning är att vi genom företrädesemissionen stärker kassan rejält och kan fortsätta utveckla verksamheten, både organiskt och genom ytterligare förvärv”, kommenterar Spiffbets VD, Henrik Svensson, sin investering i Spiffbet AB.

Denna information är sådan som Spiffbet AB är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 maj 10:34 CET