Spin Growth lanserar Driftwind – ett strategibolag för företag med stora ambitioner

Report this content

Techentreprenörerna i Spin Growth har tidigare bland annat startat och utvecklat de framgångsrika företagen Tromb, Substorm och Cloudspin. Nu väljer man att tillsammans med sin tidigare säljchef Johan Erixon lansera bolaget Driftwind. Företaget kommer erbjuda strategisk affärsutveckling till företag som vill utvecklas och effektivisera sin verksamhet. ”Den kompetens vi besitter inom koncernen kan nu äntligen tillgängliggöras för ambitiösa företagsledare. Vår målsättning är att bli den självklara strategiska partnern för företag som vill växa och hitta nya moderna sätt att arbeta” säger Johan Erixon, VD för Driftwind.

Johan Erixon blir medgrundare och VD på Driftwind efter 4 år inom Spin Growth koncernen där han verkat i flera ledande roller. Han har gedigen erfarenhet av både ledarskap, sälj, marknad och affärsutveckling från flera olika branscher och organisationer.

Med vår passion för att leverera värde i varje andetag är ambitionen att Driftwind ska ta en självklar plats på företagskartan. När vi går in i en kunds verksamhet så blir det för att åstadkomma förändring på några månader istället för år. Vi har en målsättning att växa till 10 medarbetare inom ett år, men framförallt så kommer vårt fokus vara att med innovativa metoder få våra kunder att göra fantastiska resultat, säger Johan Erixon.

Anders Hallberg (Koncernchef) och Tobias Mård (Styrelseordförande) i Spin Growth har under flera år arbetat med att utveckla och skapa framgångsrika bolag. Deras första satsning, digitaliseringsbolaget Tromb, lanserades 2013 och med tiden har koncernen vuxit till över 110 medarbetare efter att bolagen Substorm, Cloudspin och T22 tillkommit. Spin Growth har även gjort ett flertal lyckade investeringar i spännande tech startups som exempelvis Omocom och Printler.

Vi har med egna ögon sett hur bolag som vågar utmana och satsa på tillväxt blir framgångsrika. Det har hela tiden funnits ett intresse kring hur vi skulle kunna ta denna erfarenhet och göra något spännande av den. De lärdomar som vi tar med oss från techvärlden gör att vi kan erbjuda ett unikt helhetsperspektiv till våra kunder även inom detta affärsområde, säger Anders Hallberg.

Driftwind kommer precis som övriga koncernen ha kontor i Luleå, Piteå, Skellefteå, Stockholm och Göteborg. Tillsammans omsätter bolagen i Spin Growth över 100 miljoner kronor och har över 110 medarbetare.

Besök även https://www.driftwind.se för mer information.

Johan Erixon
VD, Driftwind
johan.erixon@driftwind.se

Anders Hallberg
Koncernchef, Spin Growth
anders.hallberg@spingrowth.se

Spin Growth är en ny sorts tillväxtpartner som hjälper företag och entreprenörer att navigera rätt bland bolagsstyrning, affärsmodeller, digitalisering, varumärkesstrategier, finansiering och kapitalanskaffning.

Driftwind arbetar med värdeskapande strategier för växande företag. Med innovativa metoder utvecklas nya affärsmodeller, arbetsprocesser eller strategier för att öka försäljning och marknadsnärvaro.

Taggar: