Berghselever bjuder på försmak av segersötma

Under fredagen i förra veckan besökte PR- studenterna från Berghs School Of Communication flera byråer i Stockholm för att påminna dem att skicka in sina bidrag inför årets upplaga av Spinngalan. Påminnelsen tog form av ett paket kanelbullar med syfte att ge en försmak av just segerns sötma.

Det var under fredagen den 25 september som elever från PR-utbildningen vid Berghs School of Communication besökte ett flertal olika byråer runtom i Stockholm. Årets Spinn genomsyras av temat “segerns sötma”, var av eleverna personligen delade ut paket innehållande kanelbullar och ett kort med texten “Inget smakar bättre än segerns sötma. Får du mersmak?”.

-       Det var väldigt roligt att mötas av byråerna och deras reaktioner. Vi fick varma bemötanden och sammanträffande nog så var det många som i leveransens skede satt och filade på sina bidrag inför Spinn, säger Hanna Bengtsson, student vid Berghs School of Communication.

I smyg satte eleverna även upp dekaler i form av en krona på byråernas badrumsspeglar som en uppmaning till att fotografera och sedan dela bilderna i sociala medier under #spinn15. Ett flertal personer har redan fått nys om detta och lagt upp både bilder och filmer. De finns alla samlade på Spinns Facebooksida och Instagram-konto, Spinn15.

Viktiga datum:

4/10 - Sista dagen att skicka in bidrag
20/10 - Nominerade presenteras

19/11 - Spinngala

För ytterligare information, besök www.spinn.nu eller kontakta:

Siri Jansson
siri.jansson@text100.se