• Spinn/

Cohnn Wolfe med The Swedish Number för Svenska Turistföreningen vinner Spinns jubileumspris 2024

Spinns jubileumspris 2024
BCW (Tidigare Cohnn Wolfe) med The Swedish Number för Svenska Turistföreningen

En kampanj som känns lika relevant idag. Den bröt ny mark och visade vad som är möjligt med PR. Och fortsätter inspirera oss än idag.

Nominerade bidrag:
Prime med Julhälsning via sms för TeliaSonera (Spinn 2007)
Prime med Sverige mot bröstcancer – Rosa Bandet 2005 för Cancerfonden (Spinn 2006)
Jung Relations med Absolut Unique för Absolut Sverige (Spinn 2012)
Ord & Bild Reklambyrå med Det ojämnställda priset för Fotografiska (Spinn 2017)
Jung Relations med Vi Skapar Historia för Adidas (Spinn 2019)

Spinns jubileumspris 2024 är ett bidrag som tidigare varit med och tävlat i kategorin Årets konsumentkampanj under de 20 åren Spinn funnits. Det vinnande bidraget bedöms på hur har kampanjen långsiktigt påverkat målgruppen, hur har kampanjen påverkat nya beteenden/vanor, hur har kampanjen skapat förändring samt om kampanjen har skapat en ny standard i vår bransch.

Ebba Carlsson
Projektledare
ebba.carlsson@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen PRECIS belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinn-tävlingen hölls 2004.