• Spinn/

DDB Stockholm och Burson-Marsteller vinnare i Spinn 2014 för Årets integrerade kampanj

Årets integrerade kampanj
Guld: DDB Stockholm och Burson-Marsteller med ”Är du Klaus-Heidi?” för Lufthansa

Årets integrerade kampanj är ett modigt grepp som tänjer gränserna för vad som är möjligt. Förutom digitalt och PR integrerar detta projekt till och med folkbokföringsregistret och passkontrollen.

Silver: Diplomat Communications och YouMe Agency med ”Doftljuset Skoltoalett” för Almega Serviceentreprenörer

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Kaj Flick, kaj.flick@precis.se, 070-674 01 65

Spinn är tävlingen som belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Sedan år 2005 inkluderar Spinn även köpta kanaler, främst genom kategorin ”Årets integrerade kampanj” samt ”Årets Varumärkesbyggare” som tillkom 2014. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Den första Spinntävlingen hölls 2004.