Familjen kammar hem guld i Årets samhällsinformationskampanj i Spinn 2019

Årets samhällsinformationskampanj
Guld: Familjen med ”Mönstringslinsen” för Rekryteringsmyndigheten

Juryns motevering
Det finns fönsterkuvert med lappar och det finns mobiler med appar. När det gällde att mobilisera denna unga målgrupp visste vinnaren vad den skulle använda sig av och juryn kan bara göra givakt och honnör och på stället marsch på samma gång.

Silver: Gullers Grupp med ”Yalla! Körkort” för Trafikverket

Årets samhällsinformation belönar kampanjer som skapats på uppdrag från någon del av det offentliga Sverige, såsom kommun, landsting, ett statligt verk eller myndighet. Kampanjen ska på ett kreativt och effektivt sätt ökat kunskapen om en företeelse eller ändrat ett beteende bland svenskarna.

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.