Guld i Årets konsumentkampanj går till Jung Relations i Spinn 2019

Årets bästa Konsumentkampanj
Guld:Jung Relations med ”Vi skapar historia” för Adidas

Juryns motevering
Det genialiska med vinnarkampanjen i Årets Konsument är att den får individen som använder produkten att växa till en större människa. Och vem vill inte bli större människa? Det ville ju både konsumenterna och fotbollslandslagets spelare.

Silver: Edelmann Deportivo Sthlm med ”Old Milk" för Coop

Årets konsumentkampanj ska genom PR i egna och förtjänade kanaler ha marknadsfört varumärkets/företagets/organisationens produkter eller tjänster till konsumenten på ett exceptionellt kreativt, effektivt och relevant sätt, med tydlig effekt på kort och/eller lång sikt.

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.