• Spinn/

Guldet i kategorin Årets thought-leader i Spinn 2021 går till Pack Train

Årets thought-leader
Guld: Pack Train med “Den nya spelplanen” för SDHL

Så klart att någon borde ta på sig ledartröjan i kampen för en jämlik sportsponsring. Nu har SDHL gjort jobbet och för alltid ändrat spelplanen med Spinn-juryn som hejarklack.

Silver: Spotlight med “Bjurfors - Experten på premiumbostäder i Stockholm“ för Bjurfors

Årets thought-leader har genom egna och förtjänade kanaler lyckats positionera ett företag som expert i en specifik fråga, område eller bransch – på ett sätt som stöttar deras affär/verksamhet.

Klas Elm

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen PRECIS belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinn-tävlingen hölls 2004.