Guldet till Wenderfalck i Årets Internationella Kampanj i Spinn 2019

Årets Internationella Kampanj
Guld: Wenderfalck med ”Refrigerdating” för Samsung

Juryns motevering
Tech och mat är två av vår tids stora trender. Lägg därtill dejting och en kamera - låt stå en stund i kylskåpet och du har ett vinnande recept inte bara i Spinn utan även långt utanför landets gränser.

Årets internationella kampanj ska genom PR i egna och förtjänade kanaler ha marknadsfört varumärkets/företagets/organisationens produkter eller tjänster till flera länder på ett kreativt, effektivt och relevant sätt, med tydlig effekt på kort och/eller lång sikt. Prisets ambition är att lyfta framgångsrika internationella kampanjer som skapats i Sverige för en internationell marknad.

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.