JMWGolin, Acne & Starcom vinner guld i Årets integrerade kampanj i Spinn 2019

Årets integrerade kampanj

Guld: JMWGolin, Acne och Starcom med ”Delifresh Plant Beef” för MAX Burgers

Juryns motevering

Inte en kanal var torr på budskap, inte en möjlighet att kommunicera produkten slarvades bort. Och det fanns en bärande storymed twist i grunden. Det är just så här årets integrerade kampanj ska se ut.

Silver: Stendahls med ”The World's Most Claustrophobic Cinema” för Göteborg Film Festival

Årets integrerade kampanj ska ha använt en bred kombination av egna, köpta, och förtjänade kanaler för att nå sitt mål. Kampanjen ska kreativt ha utnyttjat de olika kanalernas möjligheter för att bilda en effektiv helhet. Även appar kan ingå.

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.