JMWGolin vinner guld i Årets Realtidskampanj i Spinn 2019

Årets Realtidskampanj
Guld: JMWGolin med ”Game of Thrones Anti-Spoiler Kit” för Telia

Juryns motevering
Med en påpasslig kampanj som pluggade rakt in i landets största snackis, placerade vinnaren sig i Spinns tron. Då vi juryn vill undvika en spoiler säger vi inte mer om vinnaren nu.

Kategorin hyllar de som på ett relevant sätt har svarat på, deltagit i och/eller förstärkt en händelse, kulturell eller nyhetsmässig, som skett i omvärlden. Den kommunikativa insatsen ska ha skett via förtjänade eller egna kanaler, och ha en tydlig koppling och hög relevans till varumärket. Årets realtidskampanj värdesätter kombinationen att reagera och agera snabbt, och samtidigt skapa en kampanj som håller hög kommunikativ och kreativ höjd.