Nour El Refai leder årets Spinngala

Spinngalan som i år arrangeras för elfte året i rad av branschföreningen PRECIS kommer ledas av Nour El Refai, känd bland annat som programledare för Melodifestivalen 2014. Årets Spinngala slår på stort och hålls den 20 november i Blå Hallen i Stockholms stadshus.

Nour El Refai är känd från sin medverkan i en rad olika TV-program, bland annat Ballar av stål, Cirkus Möller och Morgonsoffan. Hon har även jobbat med radio i program som Musikhjälpen och Morgonpasset, och har erfarenheter från teaterscenen. Nour är en flitigt anlitad konferencier, bland annat för Melodifestivalen 2014.

I år satsar man även på att Spinngalan ska bli extra festlig, då den hålls i praktfulla Blå Hallen i Stockholms stadshus.

-          Äntligen! Vi har velat vara i Blå Hallen länge. Vi hoppas skapa en ordentlig galastämning i en av Stockholms pampigaste lokaler. Sedan har vi planerat för en rejäl efterfest, och vi hoppas att alla är på festhumör den 20 november, säger Spinn-generalen Mårten Lundberg.

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Mårten Lundberg, marten@herokommunikation.se, 0733-713 613

Spinn är tävlingen som belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Sedan år 2005 inkluderar Spinn även köpta kanaler, främst genom kategorin ”Årets integrerade kampanj” samt ”Årets Varumärkesbyggare” som tillkom 2014. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Den första Spinntävlingen hölls 2004.