Nu öppnar tävlingen för Spinn2024 – 3 nya kategorier

Det är nu möjligt att skicka in bidrag till Spinn2024, Sveriges största PR-tävling, inom hela 15 kategorier. I samband med att tävlingen firar 20 år tillkommer även 3 nya kategorier - Årets event, Årets presslansering och Årets influencerkampanj.

Nu inleds anmälningsperioden att delta i Spinn2024, vilket representerar Sveriges främsta PR-tävling. Årets tävling omfattar inte bara etablerade kategorier utan introducerar även tre nya spännande kategorier för att ytterligare belysa och belöna PR-excellens. Tävlingskategorierna för Spinn2024 inkluderar:

• Årets samhällsinformation
  • Årets arbetsgivarvarumärke
  • Årets business to business
  • Årets event (ny)
  • Årets hållbarhetskommunikation
  • Årets influencerkampanj (ny)
  • Årets innovation
  • Årets integrerande
  • Årets internationella
  • Årets konsument-PR
  • Årets NON-Profit
  • Årets presslansering (ny)
  • Årets realtidsaktivitet
  • Årets thoughtleader
  • Årets varumärkesbyggare

Tävlingsbidragen bedöms av 9 jurymedlemmar som har lång erfarenhet inom kommunkationsbranschen. Nya I årets jury är Karin Hellgren, kommunikationschef på Obos, Joakim Thulin, Head of Insight på Berghs School of Communication och Björn Mellstrand, juryordförande och strateg JMWGolin.

I en värld som kommunicerar 24/7, med högre volym och i fler och fler kanaler, känns det som att förtjänad media är svårare än någonsin att lyckas med, vilket gör det allt viktigare och mer värdefullt. Jag ser verkligen fram emot att ta del av Sveriges bästa exempel, både för att lära, och givetvis fira och ära den som äras bör, säger Joakim Thulin Head of Insight på Berghs School of Communication.

Tidsramen för att skicka in tävlingsbidragen är mellan 6 december och 19 januari via Awardly. Spinngalan 2024 inträffar den 11 april.

Läs mer på: www.precis.se/spinn

Lista med namn på jurymedlemmar:

• Andreas Wingren – PR- och kommunikationschef på Microsoft
  • Björn Mellstrand – Juryordförande samt grundare av JMWGolin
  • Caroline Malmsjö (Förra årets vinnare av ”Årets Rookie”) – Projektledare på Jung Relations
  • Joakim Thulin – Head of Insight på Bergs School of Communication
  • Karin Hellgren – Kommunikationschef på Obos
  • Rolf van den Brink – Chefsredaktör på Dagens Opinion
  • Sabina Rasiwala – HR- och kommunikationsdirektör på Samhall
  • Sandhya Forselius – Nordic Communication Manager på Unilever
  • Yasmine Winberg – Chefsredaktör på Resumé

Ebba Carlsson
Projektledare
ebba.carlsson@jmw.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen PRECIS belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinn-tävlingen hölls 2004.