Spinngalan 2019 leds av Mauri Hermundsson och Hanna Persson

Med drygt två veckor kvar till årets Spinngala presenteras nu årets konfrencierer, som i år består den mångfacetterade medieprofilen Hanapee samt Youtubes nyaste stjärnskott, Mauri Hermundsson.

Den 28 november slår portarna upp till årets upplaga av Spinngalan, som i år kommer äga rum i Grand Hotels Vinterträdgård. Under kvällen kommer poddaren, bloggaren, skribenten och programledaren Hanna ’Hanapee’ Persson, samt youtubern Mauri Hermundsson, känd från kanalen Uppdrag: Mat, leda gästerna genom galaprogammet.

Förutom att jobba som programledare driver Hanna även en blogg samt poddarna ’Hanapees otroliga podcast’ och ’Gott folk’. Hanna är också känd från SVT där hon varit resande reporter för Musikhjälpen samt haft det egna programmet ”Hanna badar med en kändis”.

Mauri driver Youtube-kanalen Uppdrag: Mat, där han bland annat korat Sveriges bästa burgare, ätit som Bianca Ingrosso och utsett Sveriges bästa skolmat. Sedan kanalens start i mars 2018 har Uppdrag: Mat idag närmare 200.000 prenumeranter.

- I hela mitt liv har jag avundats PR-människor. Jag ser dem överallt! Och de är smarta, de är skarpa, de är roliga, de är vackra. Men en sak har jag alltid undrat: Vad fan pysslar de med? Den 28 november kommer jag äntligen få svaret. Och vet ni vad? Jag längtar, säger Mauri Hermundsson.

Förra året leddes galan av fördomspoddaren Emil Persson. Tidigare konfrencier har bland andra varit Marcus Berggren, Emma Knyckare, Nour El Refai, Sigge Eklund och Fredrik Wikingsson.

Här finns mer information om Spinngalan.