Stendahls tar hem guld för Årets bästa PR-kampanj i Spinn 2019

Årets bästa PR-kampanj
Guld: Stendahls med ”The World's Most Claustrophobic Cinema” för Göteborg Film Festival

Juryns motevering

Det här är världens mest klaustrofobiska Spinn-vinnare. Någonsin.

I Spinn tävlar många fantastiska PR-kampanjer, men bara en kan vara bäst. Årets bästa kampanj står i en egen klass vad gäller kreativitet. Kampanjen använder sig av, eller skapar, nya kanaler – alternativt använder mer traditionella kanaler på ett banbrytande sätt. Årets bästa pr-kampanj väljs ut av juryn bland alla de inkomna bidragen.

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.