Stendahls tar hem guld i Årets non-profit i Spinn 2019

Årets non-profit
Guld: Stendahls med ”The Most Claustrophobic Cinema” för Göteborg Film Festival

Juryns motevering
Det här är genomtänkt, det här är genomarbetat, det här är grandiost och globalt, det här är non-profit-klassens epic-split. Kampanjen som gav juryn och målgruppen rysningar. En riktig pr-klassiker.

Silver: Det med ”#minandraidrott” för Riksidrottsförbundet

Årets non-profit belönar kommunikation och kampanjer från intresse-, medlems- och branschorganisationer som på ett kreativt och effektivt sätt skapat resultat som ligger nära varumärket och verksamhetens kärna.

Generalsekreterare
info@precis.se

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.