Actic väljer intranättjänsten Spintr

Friskvårdskedjan Actic har valt intranättjänsten Spintr till Nordens 135 anläggningar och 2100 medarbetare. Det nya intranätet planeras lanseras innan årsskiftet och ska utgöra medarbetarnas hubb för internkommunikation.

Actic är en verksamhet med medarbetare i ständig rörelse som kräver snabb och pålitlig kommunikation samt smidig tillgång till information. Med Spintr kommer varje anläggning ha möjlighet till att få sin unika nyheter och möjlighet att hantera anläggningsspecifik information.

- Actics intranät ska fungera som en hubb för internkommunikation. Kommunikationen ska vara effektiv, tillförlitlig och fungera som ett säkert arbetsverktyg säger Cecilia Bergman, projektledare på Actic.

Utöver Spintr grundfunktionalitet så har integration till Actics användarhanteringssytem Exerp gjorts för adminstreringen av verksamhetens medarbetare. Actic startade intranätet på Spintrs hemsida och har under de två senaste månaderna arbetat med content och förberedelserna inför lanseringen.

Vid frågor om projektet kontakta:

Daniel Hagenfeldt, grundare och VD
mobil: 0704 -941 000
daniel@spintr.me

Spintr AB är ett svenskt företag som utvecklar och erbjuder digitala samarbetstjänster som ersätter traditionella intranät. Teamet bakom Spintr baseras på organisationen som tidigare hette Onesys, pionjärer inom sociala webbplatser som vunnit flera priser. Grundarnas mål och vision är att Spintr alltid ska vara smartare, mer genomtänkt och mer inspirerande arbeta i än marknadens andra intranättjänster. Spintrs huvudkontor och utvecklingscenter finns i Örebro.

www.spintr.me

Snabbfakta

Actic är ett av Sveriges ledande friskvårdsföretag med 170 000 medlemmar fördelat på 108 träningsanläggningar, från Ystad till Kiruna. Företagets fokus ligger på att skapa ett friskare samhälle genom att inspirera och engagera alla människor till en bättre hälsa och ökat välmående. Actic finns också i Norge, Finland, Tyskland och Österrike. Actic grundades 1981 www.actic.se

Cecilia Bergman, Projektledare Actic