Allra väljer Spintr

Allra har valt Spintr som teknisk plattform för företagets intranät som lanseras under våren för Allras 180 medarbetare.

Allras drivna och effektivitetssökande medarbetare söker ständigt nya smarta och digitala arbetsverktyg. Med hjälp av Spintr kommer viktig verksamhetsinformation att finnas tillgänglig för hela organisationen samtidigt som medarbetarna får möjlighet att kommunicera och samarbeta vertikalt inom koncernen.

I leveransen ingår även appar för Instagram och exponering av försäljningssiffror. Spintr driftas i Microsoft molntjänst Azure vilket Allra även kommer integrera sitt Active Directory mot.

”Vi sökte ett intranät som gick att anpassa och utveckla i linje med vår kraftigt expanderade verksamhet. Viktigt för oss var att hitta en leverantör som på ett modernt, säkert och enkelt sätt sammanlänkade våra medarbetare oavsett vilket kontor de arbetar ifrån”.

-       Niklas Almquist, HR-chef Allra.

För mer info om projektet vänligen kontakta:

Johan Nilsson, vice VD och marknad
mobil: 0704-941 088
johan@spintr.me

Spintr AB är ett svenskt företag som utvecklar och erbjuder digitala samarbetstjänster som ersätter traditionella intranät. Teamet bakom Spintr baseras på organisationen som tidigare hette Onesys, pionjärer inom sociala webbplatser som vunnit flera priser. Grundarnas mål och vision är att Spintr alltid ska vara smartare, mer genomtänkt och mer inspirerande arbeta i än marknadens andra intranättjänster. Spintrs huvudkontor och utvecklingscenter finns i Örebro.

www.spintr.me

Vi sökte ett intranät som gick att anpassa och utveckla i linje med vår kraftigt expanderade verksamhet. Viktigt för oss var att hitta en leverantör som på ett modernt, säkert och enkelt sätt sammanlänkade våra medarbetare oavsett vilket kontor de arbetar ifrån.
Niklas Almquist, HR-chef Allra.