Analysverktyg i MyLive

Ett analysverktyg för verksamhetens intranät är har länge funnits med som önskemål, men nu börjat bli krav, på dagens kravspecifikationer. Nu är detta krav en standardfunktion i MyLive.

Att mäta nyheters genomslagskraft och olika användarmönster i intranätet är av stor vikt och ett bra sätt att skapa rätt förutsättningar för ett effektivt intranät. Kan intranätets redaktörer och administratörer få en bättre överblick av intranätet blir det kontinuerligt lättare att underhålla och förvalta intranätet med olika åtgärder.

- Vanligtvis innebär vägen till ett bra analysverktyg en resurskrävande framtagningsprocess med utveckling och integrationer. Vi kan nu erbjuda ett intranät där ett analysverktyg är en av standardfunktionerna säger Daniel Hagenfeldt, VD och produktchef för MyLive.

MyLives analysverktyg inriktar sig i första hand på att mäta trafiken, lagring, inloggningar, spenderad tid och förfallodatum för intranätets innehåll.

Under våren kommer analysverktyget kompletteras med ”Enhetsdata” som visar vilka devices användarna brukar intranätet ifrån.

För mer info eller demo av MyLives analysverktyg kontakta: Daniel Hagenfeldt på MyLive, daniel@mylive.se 0704 94 10 00

Johan Nilsson
vice VD
Adress: Fabriksgatan 20 702 23 Örebro
Mobil: 0704 94 10 88
E-post: johan@mylive.se
Webbplats: http://www.mylive.se

MyLive är ett paketerat socialt intranät som installeras i din driftsmiljö bakom din brandvägg. Produkten används idag av kommuner, myndigheter och internationella företag.

Daniel Hagenfeldt, VD/Produktchef