Hotellkoncern väljer Spintr

Winn Hotel Group har valt Spintr som sin nya samarbetsplattform för koncernens tretton hotell och 900 medarbetare.

Med en Multibrandstrategi driver och utvecklar Winn Hotel Group idag tretton hotell via ett samarbete och franchise med välkända hotellkedjor som Nordic Choice Hotels, The Rezidor Hotel Group och Svenska Möten.

Med hjälp av Spintr ska koncernen erbjuda sina medarbetare en toppmodern digital samarbetsplattform för verksamhetsinformation och interaktion. Plattformen ska hantera och tillgängliggöra nyheter, rutiner och kommunikation från både datorer och mobila enheter.

- Vårt nya verktyg är en modern intranättjänst från Spintr och är en blandning av sociala medier och en kommunikativ plattform, där vi kan erbjuda våra medarbetare en interaktivitet och kommunikation i alla led. Här kan vi enkelt dela information, ge och få feedback samt tillhandahålla dokument. Här får alla utrymme att vara personliga, engagerade, glädjefulla och affärsmässiga. Helt enkelt har vi skapat en plats där våra värderingar kan fortsätta leva, säger Anders Junger.

Spintr ska levereras som en tjänst i Microsoft Azure innefattandes drift, produktsupport och kontinuerliga produktuppdateringar. I leveransen ingår även strategiskt stöd för innehållsstruktur och användning.

Lanseringen planeras till efter sommaren.

Vill du veta mer om projektet, vänligen kontakta Spintrs VD Daniel Hagenfeldt på daniel@spintr.me samt läs Winn Hotel Groups pressmeddelande om projektet här.

Spintr AB är ett svenskt företag som utvecklar och erbjuder digitala samarbetstjänster som ersätter traditionella intranät. Teamet bakom Spintr baseras på organisationen som tidigare hette Onesys, pionjärer inom sociala webbplatser som vunnit flera priser. Grundarnas mål och vision är att Spintr alltid ska vara smartare, mer genomtänkt och mer inspirerande arbeta i än marknadens andra intranättjänster. Spintrs huvudkontor och utvecklingscenter finns i Örebro.

www.spintr.me

Här får alla utrymme att vara personliga, engagerade, glädjefulla och affärsmässiga. Helt enkelt har vi skapat en plats där våra värderingar kan fortsätta leva.
Anders Junger, VD