Katrineholms Kommun väljer MyLive för sitt nya sociala intranät

Katrineholms Kommun har länge haft en hög ambition och tydliga krav på vilka sociala verktyg man vill se i verksamheten. Genom att välja MyLive som tjänst får de en färdig och komplett plattform som både matchar behov och ger kunden ett bekymmersfritt projekt.

Katrineholm är en av de första kommunerna att välja en SaaS-tjänst för sitt nya sociala intranät. Vanligtvis genomför kommuner omfattande konsultdrivna projekt på populära CMS-plattformar som SiteVision, SharePoint och EpiServer.

För oss är det väldigt viktigt att intranätet är socialt, användarvänligt och responsivt. Målet är att få ett medarbetardrivet intranät, där vi delar kunskap och samarbetar. I
MyLive fann vi en plattform som matchade våra krav. Vi fick ett fast pris och en kort startsträcka till lansering. Pusselbitar som var viktiga för oss." säger Maria Magnusson, informationschef på Katrineholms kommun.

Katrineholm köper en komplett tjänst under 3 år som omfattar drift, support, licens och installation. Det är en affär av stor betydelse för Onesys, Örebroföretaget som utvecklar MyLive.

Mycket roligt att Katrineholm väljer MyLive och att de dessutom vågar ta steget att köpa ett färdigt intranät ”på kran”. Detta skiljer sig mot många andra kommuner som ger sig in i ovissa utvecklingsprojekt utan slutdatum eller slutpris. Vi ser fram emot att starta upp tjänsten här i november, sen flyttar Katrineholm successivt in i plattformen under vintern.” säger Daniel Hagenfeldt, VD och produktchef för MyLive.

Detta är MyLive

MyLive är en svenskutvecklad mjukvara som levererar sociala intranät med en stor skillnad mot konkurrenterna, MyLive är en nyckelfärdig produkt som innehåller alla verktyg och ett tilltalande grafiskt gränssnitt redan vid installation och uppstart. Fördelen med en färdig produkt som MyLive är att projektet kräver minimalt med konsult- och utvecklingstimmar.

Exempel på medföljande funktioner i MyLive är personliga sociala flöden, inbyggd chatt, sociala enhetssidor, wikis och samarbetsgrupper. Allt tillgängligt i mobilen och med integration mot e-post och katalogtjänster. Andra kommuner som använder MyLive är Gagnefs kommun och Vännäs kommun, som båda använder MyLive som sina sociala intranät och där projekten varit minimala.

Onesys har sedan 2010 utvecklat MyLive med ambitionen att bli den främsta sociala intranätprodukten för samarbete, kommunikation och kunskapsöverföring i oentliga och privata organisationer.

För mer info om affären och leveransen kontakta:

Johan Nilsson / COO för MyLive
johan@mylive.se
www.mylive.se

Jessica Sjögren / Informatör, Katrineholms kommun
jessica.sjogren@katrineholm.se
0150 - 577 70
www.katrineholm.se

Mycket roligt att Katrineholm väljer MyLive och att de dessutom vågar ta steget att köpa ett färdigt intranät ”på kran”.
Daniel Hagenfeldt / VD