NSVA valde intranättjänsten Spintr

Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp AB (NSVA) lanserade i början av juni sitt nya intranät till verksamhetens ca 170 medarbetare på kontor och ute i fält. Fokus för valet var moderna och färdiga funktioner, enkel åtkomst från olika typer av enheter och att enkelt kunna dela information med varandra.

I samband med att NSVA under 2015 utredde alternativen till ett nytt intranät så letade man efter en lösning som skulle ge dem en företagsgemensam kommunikationsplattform för att utveckla verksamheten och ett verktyg för att förankra företagskulturen. Fokus i valet var att man ville arbeta mer med bra innehåll som hjälper medarbetarna i vardagen än att utveckla funktioner. Man ville även ha moderna sätt att utbyta information mellan företagets medarbetare som är spridda på en mängd lokaliseringar och en enkel åtkomst från dator, surfplatta eller mobil. I valet ingick också möjligheten att modernisera NSVAs verksamhetsledningssystem för enklare åtkomst till de dagliga rutinerna.

Spintr erbjöd NSVA en färdig intranätlösning med efterfrågade funktioner som redan ett flertal andra företag använt med goda resultat!

Under våren 2016 påbörjades projektet för införande och utbildning av redaktörer och den 15:e juni så loggade medarbetarna in på det nya intranätet för första gången. Under hösten kommer det att drivas projekt för att föra över NSVAs verksamhetssystem till Spintr för att medarbetarna på ett ställe enkelt ska hitta all viktig information de behöver. Oavsett om de sitter inne på kontoret eller arbetar ute i fält.

En av de stora fördelarna med Spintr är att varje medarbetare enkelt kan dela med sig av sin vardag, man kan skapa grupper där man delar information med dem som har liknande arbetsuppgifter och det är enkelt för administratörer att publicera nyheter som berör hela företaget. NSVA har också valt att integrera Spintr med Active Directory och Microsoft Outlook för en enkel administration.

Vill du veta mer om projektet kontakta:

Johan Nilsson, vice VD och marknad
mobil: 0704-941 088